Ved køb og salg af have

Hvordan gør jeg som sælger:

Du kontakter vurderingsformanden. I aftaler et tidspunkt, hvor vurderingsudvalget kommer forbi og laver en vurdering af dine/jeres bygninger,  hvis dette haves.

Når vurderingsudvalget har fået tastet informationerne, og efterfølgende godkendt vurderingen, så sendes den til formanden af haveforeningen.

I mødes og skriver vurderingen under, og aftaler en salgspris.

Formanden laver opslag til opslagstavlerne og hænger op.

I laver tekst og sender til webmasteren, evt. sammen med billeder.

Når I så har fundet en køber, så bedes køber sende en mail til formanden på snapindloekken@gmail.com

Formanden sender efterfølgende mail til køber, med de forskellige informationer osv.

Så mødes køber og sælger sammen med en rep af bestyrelsen, til underskrivning af de forskellige dokumenter om haveleje og køb af evt hus.

HUSK at haver kun må sælges, når sælger, køber og en repræsentant fra bestyrelsen, i fællesskab, har underskrevet overdragelsespapirerne.

Det tilrådes derfor ikke at betale direkte til sælger.

Køb af have er først godkendt, efter de 6 dages fortrydelses, som køber har. jf. købeloven